HTML

somewhere... sometime...

A blog leírása: Hmmm... Leírást arról tudok készíteni amit már megalkottak, létezik, van. Amit már elolvastam, megtapasztaltam, megfogtam, megnyaltam stb. Na ez nem ilyen. Még...

Friss topikok

Linkblog

2008.08.13. 07:50 prezi

Elmélkedések

Elgondolkodtam. Szoktam. Néha.
Ok, ne túlozzunk, kórházi kaland volt, maga a történet banális, de a duma!
Két srác beszélget ott, egyik:
- Jó nő volt, megsikítottam.
Másik: - Télleg az vót, a helyedben én is megszekrényezem, de beástam magam.

Értettem. Az "egyik" elkapta egy menetre a "jó nőt" amit a "másik" is megtett volna a helyében fordított esetben, de ő inkább berúgott.

Na, itt jött az elgondolkodás.

Csodás nyelvünkben (magyar, hehe...) vaj'h melyik az az ige, amelyik nem képes kifejezni
a bebasztam, megbasztam kettős cselekményt? Természetesen a be-, illetve a meg-, határozót eléillesztve. Próbáltam -magamban- felsorolni egy párat, de nyilván mindegyikre illett. Még, a fentiekben említett "megszekrényezem" szó is kelthet némi kéjes képzeletet, a be- előtaggal pedig tudván tudjuk, mit takar. Rájöttem végül, itt a határozók a lényegek, a cselekmény lehet éppen az "ásás" is.

Várnám a célzatos és poénos igéket a -megkeféltem, behasítottam- elcsépelt mondanivaló helyett.

Szólj hozzá!

Címkék: elmélkedés megbasz bebasz


A bejegyzés trackback címe:

https://prezi.blog.hu/api/trackback/id/tr2613661

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása